Štítek RFID – budoucnost, která je teď
RFID je anglická zkratka pro Radio Frequency Identification, česky bychom řekli identifikace na rádiové frekvenci. Štítky RFID jsou efektivnější řešení než 1D i 2D kódy. RFID štítek má v sobě čip a anténu, díky tomu ke své identifikaci a komunikaci používá rádiové vlny. Do čipu lze uložit informace nezávisle na potisku. Navíc jich může být mnohem více než by se na první pohled mohlo zdát – v tomto případě platí obzvláště, že velikost štítku může klamat. Díky své technologie je možné z jednoho místa „načíst třeba celý regál“.
Například společnosti, které se zabývají výrobou zboží, jejich zasíláním a následně přejímkou RFID štítky milují. Zjednodušují sledování položek z jednoho místa na druhé. Je to jako mít GPS pro balíčky, které zajistí, že dorazí na správné místo a čas.
RFID štítky se v dnešní době stále častěji prosazují v autoprůmyslu. Jde zejména o jejich efektivitu, kdy se při přijímání a naskladňování položek mohou načíst všechny položky např. z celé palety produktů.
Také jsou tyto štítky využívány pro jejich velkou kapacitu informací, které je možné do čipu zapsat. Pasivní čipy zpravidla umožňují zapsání až 2 KB dat. Na druhou stranu dnes již existují i aktivní čipy, které umožňují zapsat až 128 MB dat. Data je možné také šifrovat pomocí algoritmů, např. AES a tím zvýšit bezpečnost a nepřístupnost dat.